Dnia 17 marca grupa uczniów z Zespołu Szkół im. Marii Curie Skłodowskiej wyruszyła w długą podróż do Londynu. Z Kętrzyna pokonywaliśmy długą drogę przez Niemcy, Holandię, Belgię, żeby we Francji nasz autokar wjechał w Eurotunel, który znajduje się pod Cieśniną Kaletańską – najwęższą częścią kanału La Manche. Podróż z Polski do samego Londynu trwała 26 godzin, jednak każdy z nas był tak podekscytowany, że wygraliśmy ze zmęczeniem na tyle, aby pierwszego dnia zwiedzić już wspaniały park w Greenwich, Natural History Museum, Buckingham Palace, Budynek Gwardii Królewskiej, Trafalgar Square oraz odbyć wspaniały rejs statkiem wycieczkowym City Cruise. Wieczorem spotkaliśmy się po raz pierwszy z angielskimi rodzinami, u których mieszkaliśmy. Drugiego dnia zwiedziliśmy The National Gallery, Galerię Figur Woskowych Madame Tussaud’s, oraz London Eye i pod koniec dnia znów byliśmy u rodzin. Następnego dnia z samego rana wyruszyliśmy do Cambridge, a tam czekały na nas przepiękne atrakcje: St John’s College, King’s College, Trinity College, Great St Mary’s Church.  Duże zakupy w Primark. Powrót do Londynu i nocleg u rodzin.

Ostatniego dnia wspaniałej przygody  zwiedzaliśmy Canterbury położonego w hrabstwie Kent, które jest siedzibą arcybiskupa Canterbury, duchowej głowy Kościoła Anglii i całej Wspólnoty Kościoła Anglikańskiego na świecie. Wyjazd do Dover. Przeprawa promem do Calais we Francji i stamtąd z powrotem do Polski.
Każde z poznanych przez nas miejsc miało niesamowity urok, większość z nas zakochała się w Anglii na tyle, aby myśleć coraz poważniej o studiach za granicą. Poznaliśmy wiele nowych tradycji, historii, oraz poduczyliśmy się języka. Nie możemy doczekać się kolejnych wycieczek!